Information vedr. skrotning af dit køretøj
  • Staten udbetaler kr. 2.200,- for dit køretøj til ejers Nemkonto.
  • Ved levering af dit køretøj hos os supplerer vi med kr. 1.000,- i ekstra skrotgodgørelse (Skrotpræmie).
  • Registreringsattest skal medbringes.

 

Guide til skrotning af dit køretøj

  1. Start skrotningen af dit køretøj ved at klikke her
  2. Klik "Fortsæt til løsningen"
  3. Login med MitID.
  4. Indtast nummerpladen på det køretøj som skal skrottes.
  5. Vælg køretøjet som skal skrottes.
  6. Angiv ejerforhold og klik "Næste"
  7. Vælg "Sønderjydsk Autoophug ApS"
  8. Tjek og godkend indberetningen.

 

Har du spørgsmål vedrørende skrotningen af dit køretøj, kan du altid kontakte os på følgende muligheder:

  • Kontakt os. Klik her
  • +45 7462 6800
  • Lene@74626800.dk
  • Se en video omkring skrotning af dit køretøj. Klik her

 

Afhentning af dit køretøj

Vi tilbyder afhentning af dit køretøj i postnummer 6200 uden ekstra beregning.

Skal dit køretøj skal afhentes? Klik her

Ved afhentning udbetales skrotningsgodtgørelsen på kr. 2.200,- fra Miljøstyrelsen. Der udbetales IKKE ekstra skrotningsgodtgørelse på kr. 1.000,- fra Sønderjydsk Autoophug ApS.

Skal dit køretøj afhentes udenfor postnummer 6200? Klik her

 

Er du fritaget for MIT-ID?

Det er stadigvæk muligt at skrotte dit udtjente køretøj selvom du er fritaget for brug af MitID. Det kræver blot lidt ekstra forberedelse hjemmefra.

For at aflevere en skrotbil, som ikke er tilmeldt til skrot digitalt, skal følgende medbringes:

  • Kopi af kørekort eller pas SAMT kopi af sygesikringsbevis
  • Original registreringsattest 
  • Kopi af dokument vedr. fritagelse for brug af Mit-ID
Underskrevet erklæring fra DUS - send en mail til lene@74626800.dk for fremsendelse af denne.

 

    Er du forhandler eller mekaniker?

    For at en forhandler/mekaniker kan aflevere en skrotbil, som er modtaget i bytte og dermed ikke sidste registerede ejer af, skal man være oprettet som forhandler i det elektroniske skrotningssystem (DUS). Dette kan ske ved at rette henvendelse til Lene Berg Moshage på lene@74626800.dk

    Dette betyder så også, at man som forhandler står listet som modtager af skrotbiler, hvilket ikke altid er helt hensigtsmæssigt, da forhandleren/mekanikeren så skal sørge for transport til Sønderjydsk Autoophug ApS. Der kan altid henvises til at man kan aflevere sin skrotbil ved Sønderjydsk Autoophug ApS.

    Når man er blevet oprettet som "forhandler" og modtager en skrotbil, skal der logges på virk.dk og søges på ”Miljøbehandling af biler” og oprettes en salgssag.

    Herefter udfyldes de relevante felter, hvorefter den sidste registrerede ejer besked om at der ønskes at skrotte bilen.

    Nedenstående svar er fra Miljøstyrelsen omkring en ”salgssag”:

    ”Hvis I har oprettet en salgssag på en kunde er det fordi I mener at I evt. vil kunne sælge bilen. Der går så en besked afsted til kundens e-boks, hvor kunden bliver bedt om at logge på borger.dk og godkende den anmodning fra jer, der ligger der. Hvis kunden godkender denne transaktion, betyder det, at såfremt I ikke kan sælge bilen indenfor 6 måneder, så kan I modtage skrotningsgodtgørelsen. Dette gøres ved at trykke indberet i stedet for solgt, som du skal trykke, hvis du kan sælge bilen. Trykker du indberet til skrot, så vil skrotpræmien tilfalde jer som forhandler.”

     

    Har du spørgsmål vedrørende skrotning af dit køretøj, kan der sendes spørgsmål nedenfor: